Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1@zsp1chojna.pl

tel./faks 091 414 20 29

PATRONATY - WSPÓŁPRACA

14 – 15.03.2017 r. odbyła się X edycja Konkursu „Mistrz Wiedzy Hotelarskiej”.

Międzywojewódzki Konkurs ,,Mistrz Wiedzy Hotelarskiej 2017”

    W dniach 14 – 15 marca 2017 roku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr  1  im.  Noblistów Polskich w Słupsku po raz dziesiąty odbył się Konkurs dla Szkół Ponadgimnazjalnych „Mistrz Wiedzy Hotelarskiej”. Celem konkursu jest pobudzenie ambicji i doskonalenie umiejętności zawodowych przyszłych hotelarzy, stworzenie możliwości właściwego współzawodnictwa między uczniami, wymiana doświadczeń i nawiązanie współpracy między szkołami kształcącymi w zawodzie technik hotelarstwa. Jubileuszową edycję konkursu objęli honorowym patronatem: Pomorski Kurator Oświaty, Marszałek Województwa Pomorskiego i Prezydent Miasta Słupska.

Tegoroczna rywalizacja odbywała się między szkołami kształcącymi techników hotelarstwa w trzech województwach: pomorskim, zachodniopomorskim i warmińsko – mazurskim. Województwo zachodniopomorskie reprezentowały uczennice naszej szkoły: Ida Rumbuć i Aneta Kaczor z klasy II Technikum Hotelarskiego pod opieką pani Bianki Małysz – Lewandowskiej.

Do I eliminacji konkursowych przystąpiło 20 uczniów. W pierwszym dniu konkursu w  auli ZSP nr 1w Słupsku uczestnicy, w obecności uczniów, członków jury i zaproszonych gości, dokonywali autoprezentacji dotyczącej siebie, szkoły, regionu, pasji i zainteresowań oraz rozwiązywali test sprawdzający wiedzę o hotelarstwie. Po zakończonym teście i  uroczystym lunchu młodzież wraz z opiekunami udała się autokarem do Hotelu Grand Lubicz***** Uzdrowisko Ustka, gdzie odbywała się dalsza rywalizacja. Na miejscu manager obiektu, podczas spaceru po hotelu, zaprezentowała młodzieży i nauczycielom ofertę usług i  atrakcje, jakie czekają na gości.

Do drugiej – finałowej części zmagań młodych hotelarzy zakwalifikowało się 10 osób z  najwyższą ilością punktów. Niestety naszym uczennicom zabrakło odrobiny szczęścia i  nie  znalazły się w tej grupie. W następnym etapie uczestnicy obsługiwali gościa w  restauracji, pomagali w problematycznej sytuacji, jako recepcjoniści oraz prowadzili dialog z gościem w języku obcym.
Po zakończeniu wszystkich konkurencji odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu i rozdanie nagród oraz pamiątkowych dyplomów i podziękowań. Dla zwycięzców przewidziano atrakcyjne nagrody, m.in. miesięczny staż w Sound Garden Hotel Warszawa oraz vouchery do hoteli. W tegorocznej edycji zwyciężyli uczniowie ze Słupska i Gdańska, którym serdecznie gratulujemy.

Pomimo braku wygranej, konkurs pozwolił nam na sprawdzenie i wzbogacenie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz nawiązanie znajomości z uczniami i nauczycielami z  innych szkół. Dziękuję naszym reprezentantkom za trud włożony w przygotowania i udział w konkursie, a gospodarzom za profesjonalną organizację konkursu. Z chęcią powrócimy na  kolejną edycję hotelarskich zmagań w przyszły roku!

Opiekun konkursu
mgr inż. Bianka Małysz – Lewandowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *