Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1@zsp1chojna.pl

tel./faks 091 414 20 29

PATRONATY - WSPÓŁPRACA

17.03.2017 r. uczniowie klasy II bd LO uczestniczyli w wycieczce dydaktycznej na Uniwersytet Szczeciński.

Wycieczka dydaktyczna na Uniwersytet Szczeciński

    17 marca 2017 r. uczniowie klasy II bd pod opieką Pani Agaty Motyl i Pani Anny Krzemińskiej uczestniczyli w wycieczce dydaktycznej na Uniwersytet Szczeciński oraz  do  kina. Wycieczka była związana z Dniem Liczby Pi – przedsięwzięciem, organizowanym w naszej szkole trzy dni wcześniej.

O godzinie 8.10 wyruszyliśmy busem spod budynku liceum do Szczecina. Droga minęła nam dosyć szybko. Na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania uczestniczyliśmy w 1,5 godzinnym wykładzie, prowadzonym przez mgr Magdalenę Kowalską pt. ,,Być jak Steve Jobs, czyli jak wykreować marki, które pokocha świat”. Na  wstępie poznaliśmy ogólną definicję marki oraz odgadliśmy nazwy kilkunastu globalnych marek na podstawie ich symboli. Następnie dowiedzieliśmy się jaką rolę odgrywa logo, nazwa i slogan danego znaku towarowego w marketingu. Poznaliśmy też przykłady kilku nietrafionych logotypów oraz zobaczyliśmy ranking najlepiej zarabiających marek na świecie. Pani Kowalska z wielką chęcią podejmowała z nami dyskusje na temat naszych spostrzeżeń i  przemyśleń, na temat sposobu kreowania dobrych znaków fabrycznych.

Punktem kulminacyjnym wykładu był udział naszej grupy w dwóch testach: teście ślepym i  jawnym. Miały one na celu ukazanie renomy marki i jej wpływu na nasze decyzje zakupowe. Test polegał na degustacji trzech napojów typu Cola, co sprawiło, że nasza grupa jeszcze chętniej przystąpiła do testów. Ostatecznie okazało się, że wyniki z obu testów były bardzo podobne, co potwierdziło fakt, że renoma marki nie wpływa bezpośrednio na nasze decyzje, podejmowane podczas zakupów. Ważniejsza okazała się dla nas jakość danego produktu.

Po zakończonym wykładzie pojechaliśmy do centrum handlowego ,,Galaxy’’, by  zregenerować siły oraz by w Multikinie obejrzeć film ,,Piękna i Bestia’’ w reżyserii Billa Condona. Podczas seansu mogliśmy się odprężyć i poczuć klimat dziecięcych lat.
Wycieczka należała do bardzo udanych. Dzięki niej w przystępny i ciekawy sposób nauczyliśmy się jak ważna jest marka, jaką pełni rolę, na jakie szczegóły zwracać uwagę przy  jej kreowaniu.
Z uśmiechami na twarzy, bogatsi o nowe doświadczenia, wróciliśmy do naszej codzienności, do Chojny.

Wiktor Hadała, klasa II b LO

linki

galeria