Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

ul. Dworcowa 3
74 - 500 Chojna

www.zsp1chojna.pl
zsp1@zsp1chojna.pl

tel./faks 091 414 20 29

PATRONATY - WSPÓŁPRACA

3 – 9.03.2019 r. uczniowie ZSP w Chojnie wzięli udział w kursie szkoleniowym nt. propagandy online w ramach projektu „SAVE – Zapobieganie agresywnym postawom młodzieży” programu Erasmus+ w Murskiej Sobocie w Słowenii.

Kurs szkoleniowy w Murskiej Sobocie w Słowenii
w ramach projektu „Zapobieganie agresywnym postawom młodzieży” (SAVE)
z programu Erasmus+

 

W dniach 3 – 9 marca 2019 r. dwunastu uczniów ZSP w Chojnie wraz z opiekunami mgr  Małgorzatą Limanówką i mgr Barbarą Oleksy przebywało w Murskiej Sobocie w Słowenii, gdzie wzięło udział w kursie szkoleniowym nt. propagandy online w ramach projektu Struggle Against Violent Extremism Zapobieganie agresywnym postawom młodzieży”, programu Erasmus+. W kursie szkoleniowym, oprócz polskiej grupy, udział wzięła młodzież z Turcji, Szwecji i Słowenii.

W niedzielę 3 marca 2019 r. wyjechaliśmy z Chojny przez Berlin do Wiednia, gdzie spędziliśmy cały dzień. Stolica Austrii zachwyciła nas swoim wyjątkowym klimatem, wspaniałymi budowlami i architekturą. Pierwszym przystankiem wycieczki była Katedra Św. Szczepana, kolejnym Opera Wiedeńska, a końcowym Belweder z przepięknymi ogrodami.

W poniedziałek spotkaliśmy się w sali konferencyjnej. W trakcie gier i zabaw integracyjnych mogliśmy poznać się bliżej z naszymi słoweńskimi, szwedzkimi i tureckimi kolegami. Po  południu słoweńscy uczniowie pokazali nam uroki swojego miasteczka. Dzień zakończyliśmy szkoleniem na temat fałszywych wiadomości w Internecie.

Trzeciego dnia zwiedziliśmy miejscową szkołę średnią o profilu ekonomicznym. Pan Zulmay Afzali, mieszkający obecnie w Szwecji, podzielił się z nami wspomnieniami i refleksjami ze  swojej trudnej i niebezpiecznej pracy w Afganistanie, gdzie był między innymi doradcą prezydenta. Po powrocie rozpoczęliśmy blok zajęć na temat krytycznego myślenia, a  w  szczególności dobrych technik propagandowych i umiejętności rozpoznawania różnych jej  rodzajów.

Kolejne dwa dni poświęcone były szkoleniom na temat propagandy i użycia internetowych aplikacji w tworzeniu interaktywnych filmików i plakatów oraz pracy w grupach nad ustalaniem koncepcji i scenariuszów, edytowaniem, montowaniem bądź dogrywaniem scen do naszych filmów, które były głównym zadaniem projektu. Oczywiście wszystkie zajęcia urozmaicane były atrakcyjnymi grami i zabawami, które pozwoliły na nawiązanie bliższych znajomości ze  wszystkimi uczestnikami projektu. Szczególnym wyzwaniem był udział we  współzawodnictwie na jak najszybsze wyjście z escape room’u. Dwa kolejne wieczory upłynęły nam na pracy przeplatanej chwilą relaksu w hotelowym basenie lub siłowni.

W piątek, po pobycie w miejscowej kręgielni, nastąpiło podsumowanie projektu. Wręczono nagrody za pierwsze miejsce drużynie, która najszybciej wydostała się z escape room’u (Szwecja), drużynie najlepszej w kręgle (Słowenia). Natomiast nagroda zwieńczająca cały projekt, czyli  puchar za najlepszy film krótkometrażowy, którego celem było poruszenie ważnego tematu społecznego związanego z przemocą, uzależnieniami, polityką, przypadł jednej z naszych grup. Nasi uczniowie spisali się na medal, bo druga grupa z naszej szkoły zajęła trzecie miejsce.

Z radością i uśmiechem, ale i smutkiem, że tak wyjątkowo szybko minął nam czas, pożegnaliśmy się z rówieśnikami z innych krajów.

Aleksandra Czuto                                          Izabela Grempka

Wiktoria Liput                                               Konrad Matoszko

Kaja Nowak                                                  Kamila Pisanko

Miłosz Parczewski                                         Patrycja Radtke

Maciej Sawicki                                              Katarzyna Zubala

Katarzyna Włodarczyk                                  Miłosz Zubala

linki

galeria