Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

zsp1@zsp1chojna.pl

tel./faks 091 414 20 29

PATRONATY - WSPÓŁPRACA

30.06.-3.07.2016 r. pracownicy szkoły odwiedzili zaprzyjaźnione miasto Sherborne w Anglii.

Wycieczka pracowników ZSP w Chojnie do zaprzyjaźnionego Sherborne w Anglii

W dniach od 30 czerwca do 3 lipca 2016 r. pięcioosobowa grupa pracowników naszej szkoły wyjechała do Sherborne w Anglii by tam, w warunkach naturalnych doskonalić naukę języka angielskiego. Już na samym początku okazało się, że nawiązanie kontaktu  z naszymi gospodarzami to nie lada wyzwanie i nasz angielski wymaga jeszcze dużego treningu. Wyrozumiałość naszych nowo poznanych przyjaciół pozwoliła nam jednak odzyskać równowagę i podjąć wyzwanie by porozumiewać się w języku angielskim.
Partnerzy z Sherborne przyjęli nas bardzo ciepło i zorganizowali naprawdę ciekawy pobyt.
Pierwszego dnia zwiedziliśmy miasto poznając jego historię i zabytki. Niesamowite wrażenie zrobiła na wszystkich budowla Abbey Church – saksońska katedra, opactwo benedyktynów, a obecnie kościół parafialny.

Następnego dnia udaliśmy się z wizytą do szkoły podstawowej Abbey Promar School, gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach z grupą sześcio- i siedmiolatków. Pozwoliło nam to poznać metody nauczania angielskich nauczycieli, porównać sposoby angażowania i motywowania uczniów do pracy.
Po południu udaliśmy się na stary zamek w Sherborn i wysłuchaliśmy historii jego powstania oraz powodów upadku.

Kolejny dzień spędziliśmy w Gryphon School. Uczniowie tej szkoły oprowadzili nas po placówce opowiadając o realizowanych w niej zajęciach artystycznych, kulturalnych, kulinarnych i sportowych. Mieliśmy również okazję spotkać się z uczniami, którzy pochodzą z Polski. Ich rodzice, jak wielu Polaków podjęło decyzję o emigracji. Uczniowie opowiedzieli nam w jaki sposób odbywa się rekrutacja do Gryphon School, jakie przedmioty realizują, jakich języków się uczą i ile czasu spędzają w swojej szkole. Bardzo poruszyła nas ich determinacja w dożęciu do znalezienia się w nowym otoczeniu.

Po południu pojechaliśmy do  zamku Montacute, w którym kręcono mini serial z czasów Tudorów pt. „Wolf Hall”. Ostatniego dnia, po udanych zakupach w Yeovil pojechaliśmy do Stourhead obejrzeć ogród w stylu angielskim, w którym urzekały swym pięknem jeziora oraz drzewa i krzewy pochodzące z różnych stron świata. Wokół największego jeziora wzniesiono liczne budowle, m.in. świątynię FloryApollina oraz kopię Panteonu.
Specjalnie dla Marka, pasjonata czasów II wojny światowej oraz ornitologii,  nasi przyjaciele zorganizowali wycieczkę do The Tank Museum w Bovington oraz do parku narodowego by tam w ciszy oglądać przez lornetki ptaki w ich naturalnym środowisku.
Ten krótki pobyt w Anglii był dla nas lekcją  geografii, historii a przede wszystkim praktyczną lekcją języka angielskiego.

Jeremy&Katherine, Mike&Margaret, Pam&Tom, Giles&Celia, Clifton&Janet, Chris- dzięki Wam nasz pobyt w Sherborne był bardzo udany.