Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie

zsp1@zsp1chojna.pl

tel./faks 091 414 20 29

PATRONATY - WSPÓŁPRACA

6.06.2018 r. odbyła się wycieczka kl. II abd LO i II HŻ do Zatoru, Zakopanego oraz Krakowa.

Wycieczka klasowa do Zatoru, Zakopanego i Krakowa

W dniu 6 czerwca 2018 r. uczniowie kl. II abd LO oraz II HŻ wyjechali na czterodniową wycieczkę do Zatoru, Zakopanego oraz Krakowa.

Do Zatoru dotarliśmy około godziny 9.00, tuż przed otwarciem. Na miejscu obejrzeliśmy show „Streets of New York”. Spektakl pokazywał historię tańca ulicznego, jego rozwój, od momentu powstania aż do współczesności. Był to bardzo energetyczny pokaz, który zyskał sympatię młodzieży. O godzinie 16.00 ruszyliśmy do Poronina, gdzie zamieszkaliśmy w góralskiej Willi Kasprowy. Następnego dnia z przewodnikiem wyruszyliśmy jednym z najbardziej znanych i uczęszczanych przez turystów szlaków na Morskie Oko. Droga była długa i wyczerpująca, jednak wspaniałe widoki, majestatyczne góry i niezwykła przyroda zrekompensowały zmęczenie. Urokliwe Morskie Oko zrobiło wrażenie na tych, którzy przybyli tutaj kolejny raz, jednak szczególnie zachwyciło odwiedzających je po raz pierwszy. Po zrobieniu miliona zdjęć i krótkim wypoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną. Przed powrotem do hotelu zwiedziliśmy niezwykłą, zbudowaną w  zakopiańskim stylu Kaplicę Najświętszego Serca Jezusowego w Jaszczorówce.

Trzeciego dnia pogoda nas nie rozpieszczała. Mimo iż na początku było słonecznie, później rozpadało się na dobre, ale deszcz był nam niestraszny. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie zmodernizowanej Wielkiej Krokwi, na której odbywają się konkursy skoków narciarskich. Przewodnik opowiedział nam ciekawą historię sportów zimowych. Później wjechaliśmy na szczyt obiektu, skąd podziwialiśmy panoramę Zakopanego. Następnym etapem naszej wycieczki była Gubałówka. Po wjeździe na szczyt mogliśmy wykonać wspólne zdjęcia, kupić pamiątki. Potem udaliśmy się do Muzeum Tatrzańskiego, gdzie poznaliśmy historię Zakopanego i jego mieszkańców, uwarunkowania geograficzne i przyrodnicze Podhala.

Wyprawę z przewodnikiem zakończyliśmy zwiedzaniem starego, zakopiańskiego kościółka oraz cmentarza na Pęksowym Brzyzku. Spoczywa tutaj wielu znanych ludzi, którzy byli związani z Zakopanym i Krakowem np. Kornel Makuszyński, Kazimierz Przerwa – Tetmajer, Stanisław Marusarz czy Stanisław Witkiewicz. Nie obyło się bez najważniejszego punktu w Zakopanym, a mianowicie spaceru po Krupówkach. Ostatni dzień spędziliśmy w dawnej stolicy Polski. Dzień w Krakowie rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, który zabrał nas  na początku na najbardziej znaną ulicę miasta, na Franciszkańską 3. Zwiedziliśmy jeszcze dziedziniec Collegium Maius, Wawel, Rynek z Sukiennicami, Kościół Mariacki, Bazylikę św. Franciszka z Asyżu, gdzie obejrzeliśmy wspaniały witraż Witkacego. Odwiedziliśmy też ziejącego ogniem smoka wawelskiego.

Nasz wyjazd powoli dobiegał końca. Kraków opuściliśmy z wielkim żalem o godzinie 18.00. Wycieczka była bardzo udana, a niezapomniane wspomnienia pozostaną z nami na zawsze. Mamy nadzieję, że jeszcze wrócimy w te historyczne, malownicze okolice.